onsdag 21 oktober 2015

Islam och Brunnes gäng

Jag skickade det här e-brevet till Hans Ulfvebrand i Stockholms stift och bifogade bilden med Ulf Lindgrens stolligheter.

Om Hans vågar svara, kommer jag att lägga in svaret här.

Det är något ruttet i Stockholms Stift och rötan verkar ha spritt sig från toppen till roten. Den ekumenik som ni hänvisar till Nathan Söderblom för att legitimera, har spårat ur när ni försöker öppna dörrarna för islam.

Några exempel som bör få även den mest lättlurade att ta avstånd från islam som bärare av ideologi för fred, tolerans och demokrati:

1. Inget land i hela världen har demokrati, jämlikhet, jämställdhet och mänskliga rättigheter enligt FN-deklarationen om islam dominerar i landet.

2. De vidrigaste terrororganisationerna al-qaida, boko haram, al-shabaab och islamiska staten baserar sin ideologi på koranen och sharia.

3. Enligt alla islamiska organisationer står teokratin över demokratin.

4 I våra tre största städer har redan no-go-zoner bildats där stenkastande maskerade galningar försöker mörda bussförare, ambulanspersonal och poliser medan de ylar "alla hu akbar".

Jag inser att liknelsen "kasta pärlor till svin" är en adekvat beskrivning av mitt försök att beskriva islams kärna för er i Stiftet men det vore fel att inte försöka.

Ulf Lindgrens slutsatser som jag har rödmarkerat, innebär att han har övergett tron på Gud och tror sig ha sanningen om Gud vilket är högmod och rätt korkat.

Den kristna teologin bygger enbart på tro! Vetenskapen kan behandla skrifter som har tillkommit under inspiration av tankar om Gud men Guds ord finns inte i en enda bok eftersom Gud inte kommunicerar med oss på det sättet.

Jag antar att du invänder mot det synsättet men om du försöker göra en vetenskaplig analys av Gud stöter du på hinder efter hinder om du så bara är normalbegåvad.

Med skeptiska hälsningar

Germund Andersson
Enköping


-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar